Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2009 09:38 - Прошка или мартеница
Автор: missi Категория: Други   
Прочетен: 604 Коментари: 0 Гласове:
0



  Християнство или езичество?Вяра или суеверие?Пък защо не двете........тази синкретична форма,която е обзела българското съзнание няма да се забележи само днес.Ежедневие е да виждаме как пожеланието "да пази Господ"се придружава с почукване под масата,как ако някой го засърби дланта автоматично казва"а дай Боже" и други примери.
 Нека си помислим днес на кой се уповаваме-на мартеницата или на Бога.Дали мартеницата ще ни прости прегрешенията или Спасителят.На този ден Църквата ни припомня за изгонването на Адам и Ева от рая поради непослушанието и невъздържанието им.Прост паралел.
 Леки и спасителни пости на всички!
  И  да не забравяме молитвата на св.Ефрем Сириец,при която лично на мен ми се доревава:
 Господи и Владыко живота моего,
Дух праздности, уныния, любоначалия и празднословия не даждь ми.

Дух же целомудрия, смиренномудрия, терпения и любви даруй ми, рабу Твоему.

Ей, Господи, Царю!
Даруй ми зрети моя прегрешения
И не осуждати брата моего.
Яко благословен еси во веки веков.
Аминь.



Тагове:   мартеница,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: missi
Категория: Други
Прочетен: 98181
Постинги: 46
Коментари: 126
Гласове: 423
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930